Armeijasta eroaminen

Väkivallaton

Voiko jo intin käytyään sanoutua irti armeijan palveluksesta?

9

1291

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tarkoitatko nyt sitä ettet mahdollisesti halua osallistua kertausharjoituksiin vai mitä?

Jos et halua mennä kertausharjoituksiin niin siinä tapauksessa voit tietenkin halutessasi kieltäytyä niistä kun ilmoitat olevasi reservin kieltäytyjä. Jossain tapauksissa pystyt varmaan hankkimaan kokonaan vapautuksen kertausharjoituksista jos niin haluat.

Täytät jonkun hakemuksen ja voit suorittaa kertausharjoitusten sijasta jotain muuta hommaa Lapinjärven sivarikeskuksessa. Katso aseistakieltäytyjäliiton sivuilta tietoa reservin kieltäytymisestä, sieltä löydät varmasti etsimäsi.

www.aseistakieltaytyjaliitto.fi

• res. änkyrä

Reservin kieltäytyminen on helppo muodollisuus. Lomakkeen täyttäminen ja sotilaspassin lähettäminen uudelleenleimattavaksi.

Kannattaa kieltäytyä vasta kun ensimmäinen kutsu kertausharjoituksiin tulee, sillä voihan olla ettei sitä tule koskaan. Jos kieltäydyt ilman kertauskutsua, kutsu täydennyskoulutukseen tulee että pätkähtää. Saahan sieltäkin päivärahat, palkan, ruuan, matkaliput ja majoituksen mutta onpahan joutava viikko. Valtiolla riittää rahaa...??

• sinulle...

• jasper
        res. änkyrä kirjoitti:

Reservin kieltäytyminen on helppo muodollisuus. Lomakkeen täyttäminen ja sotilaspassin lähettäminen uudelleenleimattavaksi.

Kannattaa kieltäytyä vasta kun ensimmäinen kutsu kertausharjoituksiin tulee, sillä voihan olla ettei sitä tule koskaan. Jos kieltäydyt ilman kertauskutsua, kutsu täydennyskoulutukseen tulee että pätkähtää. Saahan sieltäkin päivärahat, palkan, ruuan, matkaliput ja majoituksen mutta onpahan joutava viikko. Valtiolla riittää rahaa...??

täydennyskoulutukseen ilman kertauskutsua ollessani työttömänä. mikäs siinä, kyllä se rahallisesti työkkärin päivärahan voitti...kun kerran valtiolla on ylimääräistä rahaa, täytyihän se pois hakea :-)

• rahaakaivoon
        res. änkyrä kirjoitti:

Ei tarvii lähettää sotilaspassia. Sotilasarvokin säilyy, itse yritin mitätöidä sen mutta ei onnistunut. Eli olen nyt nostoväessä kun kieltäydyin reservin kertauksista. Ei joudu koskaan enää kertaamaan. Hyvä näin, ihan turhaa touhua. En voi käsittää, miten yhteiskunnan varoja laitetaan tuolaiseen hömpötykseen.

• ltn
        rahaakaivoon kirjoitti:

Ei tarvii lähettää sotilaspassia. Sotilasarvokin säilyy, itse yritin mitätöidä sen mutta ei onnistunut. Eli olen nyt nostoväessä kun kieltäydyin reservin kertauksista. Ei joudu koskaan enää kertaamaan. Hyvä näin, ihan turhaa touhua. En voi käsittää, miten yhteiskunnan varoja laitetaan tuolaiseen hömpötykseen.

Mukava kuulla käytännön kokemus. Itse olen reservin luutnantti ja aika kypsynyt kertausharjoituksiin. Puolitoista viikkoa kertausta (vkl välissä) tulossa ja vapautushakemus vetämässä. Töiden kanssa tuo aika on aika vaikea sovitettava, kun on haipakkaa. Jos hylky tulee, niin nostoväkihakemus lähtee samantein.

• äiti Kempeleestä

Älä maksa veroja. Ilmoita verotoimistolle, että olet reservin kielräytyjä tai aito sivari. Et joudu maksamaan veroja!

• Huoraaturpaan667

Pidä sinä siivelläeläjähuora turpasi kiinni kun miehet keskustelee.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      94
      1803
    2. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      360
      1223
    3. Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"

Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1221
    4. Mikä on horoskooppisi?

Entä tiedätkö kaivattusi?
      Ikävä
      96
      1068
    5. Onks se väärin jos

Tutustuttaisiin edes vähän enemmän?
      Ikävä
      63
      858
    6. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      844
    7. Vanhemmalle naiselle

Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam
      Ikävä
      36
      841
    8. Lapuan liike nyt! rähinöimässä Tampereella

Avoimen rasistisen ja fasistisen sinimustan liikkeen poprukat riehuvat Tampereella parasta aikaa.
      Maailman menoa
      148
      753
    9. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan? Sinusta paljon kiinni
      Ikävä
      46
      726
    10. En vaan ymmärrä

Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla
      Ikävä
      42
      700
    Aihe